ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
Na Battlezone bardzo dbamy o bezpieczeństwo, dlatego w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie przy organizacji gier ASG przygotowaliśmy szereg zasad i mechanik, które pozwalają na bezpieczną i przyjemną rozgrywkę.
Bezpieczeństwo (Rzeczy, za które szybko zakończysz grę)
- Zakaz przestrzeliwania replik ASG na terenie Parkingu oraz Strefy Off Game. Przestrzeliwanie replik jest możliwe tylko w punkcie Chrono i na Strzelnicy w Strefie Bezpiecznej wyznaczonej przez Organizatora.
- Wchodząc na teren gry, każdy uczestnik musi mieć ubrane okulary ochronne. Ściągnięcie okularów skutkuje wyrzuceniem z rozgrywek danego gracza.
- Podczas gry obowiązuje całkowity zakaz spożycia napojów alkoholowych i środków odurzających pod groźbą usunięcia z rozgrywek.
- Mechanika rozgrywek i środki bezpieczeństwa – Na Arenie CQB obowiązuje ogień pojedyńczy, na Arenie Leśnej dozwolony jest ogień automatyczny w replikach o mocy do 1,9J.
- W momencie trafienia przez przeciwnika należy krzyknąć “Hit” lub “Dostałem” i ponieść rękę. Z podniesioną ręką gracz wraca na miejsce startowe, tzw. “Respa”
- Tzw. “Złota zasada” – jeśli przeciwnik, nie poczuł kulki, a gracz jest pewien trafienia ponieważ widział miejsce uderzenia, komunikuje “Dostałeś i podaję miejsce w, którym odbiła się kulka” Np. Dostałeś w rękę, dostałeś w kamizelkę itd. Upomniany przeciwnik ma obowiązek krzyknąć “Dostałem” i bez dyskusji udać się do punktu startowego. Jeśli graczowi “wydaje się, że trafił” nie komunikuje fraga. Jeśli sytuacja się powtarza i gracz zaczyna mieć wątpliwości, czy przeciwnik przyznaje się do trafień, należy ten fakt natychmiast zgłosić organizatorowi.
- Gra na Arenie CQB odbywa się w trybie “Full contact”. Tzn. można strzelać z bliskich odległości i nie obowiązuje zasada “pif paf”
- “Friendy Fire” trafienie gracza ze swojej drużyny zabija gracza, który strzelał, a nie tego, który dostał.
- “Silent Kille”, dotknięcie przeciwnika ręką, zabija go. Zabity gracz komunikuje śmierć tylko poprzez podniesienie ręki.
- Przy rozgrywce CQB rykoszety od ścian i przeszkód nie zaliczają się do trafień. Natomiast przy grze Leśnej każde najmniejsze trafienie jest uznawane, niezależnie od czego odbiła się kulka.
- Trafienie w replikę niszczy ją, ale nie zabija gracza.
- Przestrzeliny – miejsca przez, które można strzelać są dokładnie omawiane podczas BHP przed rozgrywką.
- Gracz musi zawsze strzelać widząc miejsce, do którego mierzy. Zakaz strzelania na “ślepo” zza przeszkody, a także lufa przy strzale nie może być powyżej lini wzroku.
- Trafieni gracze nie mogą się komunikować z innymi dopóki nie wrócą do punktu startowego.
- Zakaz wykorzystywania pirotechniki (granaty hukowe i błyskowe / samoróbki oparte na petardach itd.) z wyłączeniem granatów dymnych zatwierdzonych przez Organizatora.
- W przypadku pobytu w obiekcie z dziećmi należy pamiętać, że obiekt jest prawnie zobowiązany do stosowania standardów ochrony małoletnich, ustalenia tożsamości małoletnich i ich relacji z osobą dorosłą, z którą przebywają.